26 March 2017

MSS Zon Sikuati 2017 & MSS Daerah Kudat 2017

Bertempat di SMK Sikuati II, SK Dampirit telah mengelola MSSZ Sikuati ke-43 2017. Dalam sukan tersebut, sekolah telah mendapat tempat ke 5 keseluruhan apabila mengumpul 1 emas, 2 perak dan 1 gangsa. Emas diperolehi daripada adik Vivitricie dalam acara lontar peluru, dan perak daripada adik Dorina Hawa (80m berpagar) dan Krisney Ling ling (200 meter). Manakala gangsa diperolehi dalam acara 200m lari berganti. Kejohanan yang dirasmikan oleh En. Walter dari Unit Kemanusiaan PPD telah berakhir pada 2.00 petang dan dijuarai oleh SK Lok Yuk Sikuati yang mendapat 6 emas.

Dua minggu kemudian, MSSD Kudat pula berlangsung dan SK Dampirit telah menghantar 3 peserta bagi mewakili Zon Sikuati. Sekali lagi, ketiga-tiga peserta sekolah telah mengharumkan nama sekolah apabila adik Vivitricie berjaya mendapat pingat emas acara lontar peluru, Dorina Hawa perak acara 80m berpagar dan adik Krisney Ling ling 4x200m mendapat gangsa.

Adik vitiritcie dan Dorina mewakili Daerah Kudat ke Pitas untuk MSS PBU dan adik Vivitricie tidak mengecewakan apabila mendapat perak dengan hanya perbezaan 0.1m sahaja dengan pemenang emas. Beliau akan mewakili PBU ke Tawau untuk MSS Negeri.

No comments:

Post a Comment